Mild hybrid

Het comfort van <span style="color:#787e83" class="has-inline-color">regenereren</span>

Het comfort van regenereren

Waar de term ‘Plug-in hybride’ meer dan regelmatig voorbijkomt, is een MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle – doorgaans minder bekend. De mild hybrid technologie draagt bij aan een verfijndere rijervaring.

Een elektromotor ondersteunt de benzinemotor, zodat deze minder belast wordt. Dit heeft, met name in het stadsverkeer, een positieve uitwerking op de emissies en het brandstofverbruik. Ook maakt deze elektrische ondersteuning jouw rijbeleving nóg soepeler en krachtiger tegelijk: de motor start namelijk razendsnel en de geïntegreerde startmotor geeft tijdens het optrekken een boost aan de benzine- of dieselmotor.

Ontdek ons aanbod

De voordelen van Mild hybride-rijden

Meer kracht

Een verlaagd brandstof-
verbruik
en beperkte CO2-emissies

Investeren in een laadpaal is niet nodig

Is beter betaalbaar dan volledig elektrisch of Plug-in hybrides.

Mild hybrid icoon

Regeneratief remmen laadt de auto op

In tegenstelling tot een Plug-in hybride of volledig elektrische auto, laad je de accu van een Mild hybride auto vólledig op zonder dat er een laadpaal of -station aan te pas komt! Tijdens het regeneratief remmen komt er elektrische energie vrij, wat vervolgens wordt opgeslagen in een 48-volt accu en zo de auto aandrijft. Je kunt het vergelijken met de dynamo van een fiets: door beweging komt er energie vrij. Regeneratief remmen vergroot de actieradius – het elektrische bereik – van je auto, zonder dat je daar zelf bewust iets voor hoeft te doen: remmen moet je immers toch!


Beschikbare modellen Volvo Plug-in hybride/Twin Engine

Vanaf 2030 verkoopt Volvo alleen nog volledig elektrische auto’s, als deel van de oplossing in de strijd tegen klimaatverandering. Met man en macht
wordt er gewerkt aan- en nagedacht over baanbrekende innovaties om de combinatie van vermogen, laag brandstofverbruik en milieuvriendelijkheid
te kunnen leveren en te blijven verbeteren. Het is voorlopig nog geen 2030, dus de brandstofslang
is nog niet helemaal dichtgedraaid.