Veelgestelde vragen


  • Harrie's ice drive experience FAQ

    Ik reis alleen, kan dat?

    Jazeker, de meerprijs voor een éénpersoonskamer op basis van drie nachten bedraagt € 225,00 per persoon.

    Sneeuwscootertocht hoe werkt het?

    Uiteraard mag het sneeuw-scooteren niet ontbreken in de activiteiten. Voordat je op sneeuwscooters stapt krijg je van de ons een thermopak, wollen sokken en speciale laarzen. Vervolgens kan je kiezen of je in een langzame of juist snelle groep wilt deelnemen, iedere groep wordt begeleid door een ervaren instructeur.

    Hoe betaal ik in Zweden?

    In principe zitten alle kosten dus bij het totaalbedrag in. Natuurlijk kan het voorkomen dat je een klein slaapmutsje in de hotelbar wil afrekenen. Hoewel Zweden tot de Europese Unie behoort, betalen zij nog altijd met hun eigen Kronen. Je kunt echter wel met de Euro betalen, het wisselgeld ontvang je echter in Kronen. Het betalen met een creditcard wordt aanbevolen: Visa en Mastercard wordt vrijwel overal geaccepteerd.

    Zit mijn eten en drinken in de totaalkosten?

    Het totaalbedrag omvat drie keer ontbijt, drie keer lunch en drie keer diner. Hier hoef je dus niet apart voor te betalen. Eventuele hapjes of drankjes in de hotelbar zijn wel voor eigen rekening.

    Welke kleding en schoeisel moet ik aan?

    Zo warm als onze relatie is, zo koud is het in Zweden. Voorbij de poolcirkel kan de temperatuur namelijk dalen tot maar liefst -40 graden Celsius! Het inpakken van thermisch ondergoed en sokken, fleece vesten, wanten, sjaals en een dik ski-jack is dan enorm ook aan te bevelen. Qua schoeisel raden wij je aan om hoge wandelschoenen met een goed profiel mee te nemen, zodat je ook op wegen met sneeuw en ijs voldoende grip houdt.

  • Veel gestelde vragen Volvo Private Lease

    Zijn alle kosten voor onderhoud en reparatie inbegrepen?

    Al het reguliere onderhoud volgens onderhoudsschema en reparaties die je niet had kunnen voorzien of voorkomen, zijn inbegrepen.

    Word ik geregistreerd bij het BKR?

    Bij het BKR worden alle particuliere kredieten hoger dan €250,00 en met een minimale looptijd van één maand geregistreerd. De kans is dus groot dat je al geregistreerd staat, bijvoorbeeld vanwege een hypotheek. Ondanks dat Volvo Private Lease geen krediet is, zal ook een Private Lease product geregistreerd worden bij het BKR onder een aangepaste code. Zo ook wanneer je een overeenkomst afsluit bij Volvo Car Lease via Harrie Arendsen.

    Moet er een borg betaald worden bij het aangaan van een Private Lease contract?

    Nee, op Volvo Private Lease is geen borg van toepassing.

    Is het mogelijk het contract tussentijds te beëindigen?

    Ja, dat is mogelijk. Dit kan na het verstrijken van de eerste 12 maanden van de overeenkomst en hier zijn kosten aan verbonden. De kosten hiervoor bedragen 40% van de resterende termijnen van jouw contract. Hoe hoog deze kosten zijn, hangt af van jouw specifieke situatie. Volvo Car Lease brengt namelijk nooit meer kosten in rekening dan in het geval je bij aanvang van het contract voor deze kortere looptijd had gekozen.

    Zitten er standaard winterbanden in mijn Volvo Car Lease contract?

    Nee, winterbanden zijn niet standaard opgenomen in een Volvo Private Lease contract. Uiteraard zijn deze wel optioneel bij Harrie Arendsen te bestellen.

    Mogen er andere personen in mijn Private lease Volvo rijden?

    Ja, iedereen met een geldig Nederlands rijbewijs en met toestemming van de contractant mag in jouw Volvo rijden.

    Zit ik meteen vast aan het leasecontract na ondertekening?

    Nee, op het moment dat je de leaseovereenkomst tekent heb je een bedenktijd van 14 dagen. Na het verstrijken van deze bedenktijd, bestellen wij jouw nieuwe Volvo.

    Kan ik opties of accessoires toevoegen?

    Ja, dat kan bij Volvo Car Lease via Harrie Arendsen. Wij adviseren je graag over alle mogelijkheden op het gebied van opties en accessoires.

    Is het mogelijk mijn huidige auto in te ruilen?

    Dit is zeker mogelijk. Graag gaan wij met jou in gesprek om de inruilwaarde van je huidige auto te bepalen.

  • Verkoop

    Wat is het verschil tussen btw- en marge-auto?

    Btw- en marge-auto geldt alleen voor ondernemers. Bij een btw-auto is de btw aftrekbaar en bij een marge-auto niet meer. Dit wil zeggen dat als je btw plichtig bent en dat je de mogelijkheid hebt, na de aankoop, de btw terug te vorderen. Bij een Marge-auto is dit al gebeurd en niet meer mogelijk. Voor particulieren is deze regel niet van toepassing. Wanneer een btw-auto eenmaal in bezit is van een particulier, dan wordt dit automatisch een marge-auto. Nadat een auto eenmaal het predicaat marge-auto heeft, kan dit nooit meer een btw-auto worden

    Wat is het verschil tussen Volvo Used en Volvo Selekt Car?

    "Volvo Used Car' staat voor auto's die ouder zijn dan 5 jaar en/of meer dan 150.000 kilometer hebben gereden. 'Volvo Selekt Car' staat voor auto's die jonger zijn dan 5 jaar en/of minder dan 150.000 kilometer hebben gereden met een 'Volvo Selekt Garantie'.

    Wat is het verschil tussen BOVAG Garantie en Volvo Selekt Garantie?

    Onder BOVAG Garantie vallen gebreken die binnen de garantieperiode van 6 maanden zijn ontstaan of tijdens de aankoop niet zijn aangemerkt. Het gaat er in deze garantie om als een product echt kapot is en niet meer voldoet aan de norm die de fabrikant heeft voorgeschreven. Uitzonderingen op de garantie zijn: ruiten, radio, banden en accessoires.

    Volvo Selekt Garantie is een garantie van 12 maanden van auto’s die jonger zijn dan 5 jaar zijn en/of minder dan 150.000 kilometer hebben gelopen. De auto heeft een bekende onderhoudshistorie, is door de erkende Volvo-dealer op alle punten gecontroleerd, 30 dagen omruilgarantie en pechhulp van Volvo assistance. Kijk HIER voor meer informatie over Volvo Selekt

    Ik woon in het buitenland, kan ik dan een auto bij jullie kopen?

    Ja dat kan. Bij de export naar Duitsland kan het gehele traject volledig verzorgd worden. Als het aankomt op andere landen kunnen wij u daar grotendeels mee ondersteunen, zodat de export goed verloopt.

    Kan ik meerdere auto’s inruilen?

    Ja dat kan, dit is geen enkel probleem.

    Ik heb een auto gezien bij jullie maar die staat voor mij ver weg, is er de mogelijkheid om die auto bij een vestiging van jullie te bekijken?

    Dat is zeker mogelijk. Als je aangeeft op welke vestiging van ons je deze auto wilt bekijken, dan kan dat worden geregeld.

    Wat is Volvo Assistance?

    Volvo Assistance is de pech-onderweg-hulp van Volvo. Volvo Assistance is in geval van pech, 24 uur beschikbaar in heel Europa (met uitzondering van sommige landen van de voormalige Sovjet-Unie en Albanië). Je leest HIER meer over Volvo Assistance. 

    Wat is Polestar Tuning? En kan ik dit bij jullie laten uitvoeren?

    Polestar Tuning is een optimalisatie voor jouw Volvo waardoor de auto soepeler rijdt, de auto sneller schakelt en sneller optrekt. De Polestar Tuning is bij alle vestigingen van Volvo Harrie Arendsen mogelijk. Kijk HIER voor meer informatie en of jouw model geschikt is voor de tuning.

    Wat is Volvo On Call?

    Volvo On Call is een geïntegreerd systeem waardoor je de auto via de mobile-app op afstand kunt bedienen. Met de app kun je onder andere de auto vergrendelen, dasboardgegevens uitlezen en pre-conditioning op afstand regelen.

  • Werkplaats

    Wat mag ik trekken met een B en BE rijbewijs?

    Met rijbewijs B mag je een aanhanger trekken die inclusief lading niet meer weegt dan 750 kg.

    In sommige gevallen mag je met alleen rijbewijs B een aanhanger zwaarder dan 750 kg trekken. Je moet dan voldoen aan de volgende voorwaarden:

    -          De lege auto moet zwaarder zijn dan de aanhanger maximaal mag wegen.
    -          De totale combinatie (dus auto en aanhanger samen) mag niet zwaarder zijn dan 3500 kg. Er word hierbij gekeken naar wat de aanhanger maximaal aan gewicht kan vervoeren. Dit gewicht en het maximaal gewicht van de auto mag dan niet zwaarder zijn dan 3500 kg.


    Als je in bezit bent van een BE rijbewijs ben je niet beperkt in het gewicht van de aanhanger.
    Wel is het goed om op een aantal technische punten te letten:

    -          Wat is het maximale trekgewicht van de auto?
    -          Hoeveel kilo mag maximaal op de trekhaakkogel rusten (kogeldruk, dus verticaal)?

    Dit staat meestal vermeld op het kentekenbewijs. Dit is ook terug te vinden op het type plaatje van de aanhanger en het instructieboekje. 

    .

     

    Wat te doen bij ruitschade?

    Waarom stikstof in uw autobanden?

    Kan ik een auto bij jullie huren? En wat zijn de kosten daarvan?

    Een auto huren is zeker mogelijk bij Harrie Arendsen, wij beschikken over een ruime keuze van huurauto’s.

    klik HIER voor de tarieven.

    Wat doe ik wanneer een bandencontrole lampje brandt?

    Heel vaak na een bandenwissel, kan het bandencontrole lampje gaan branden en moet deze gekalibreerd worden.
    Dit kan in het 'My car'-menu, vervolgens bandenspanning aanklikken en vanuit daar kun je het systeem kalibreren.

    Wat moet ik doen als er een rood lampje op het dashboard brand?

    Als er een rood lampje op uw dashboard brand, is het genoodzaakt dat je direct stop en contact opneemt met de Volvo-dealer of Volvo Assistance.

    Kan ik bij jullie terecht voor reparaties en vragen over oldtimers en oudere modellen?

    Ja dat kan, Harrie Arendsen beschikt over de juiste kennis en vaardigheden om zowel oudere modellen als oldtimers te onderhouden. Dat geldt ook voor onderdelen.

    Waar kan ik het chassisnummer van mijn Volvo vinden?

    Het chassisnummer van jouw Volvo kun je vinden links onderin de voorruit (aan de buitenkant van de auto), onder de motorkap en in de autopapieren.

    Wat moet ik doen bij schade aan mijn Volvo?

    Allereerst is van belang wat voor schade er is. Bij bijvoorbeeld een deuk of een kras, is het goed om Harrie Arendsen te bellen of indien mogelijk is om te rijden langs te komen. Bij een grote schade, bijvoorbeeld als de auto total loss is en moet worden afgesleept, is het genoodzaakt het telefoonnummer op de groene kaart van de verzekering die bij jouw auto hoort te bellen.

    Hoe werkt schade met mijn verzekering?

    Bij schade kan alles via ons worden geregeld, wij kunnen je hierin volledig ontzorgen. De schadeclaim kan ook direct via ons worden geregeld zodat de schade kan worden hersteld waardoor je er geen omkijken meer naar hebt. Wel is het handig om ook zelf even de schade nog te vermelden aan jouw verzekering, de rest wordt allemaal via ons geregeld.

    Voeren jullie ook APK uit voor andere merken?

    Ja, wij voeren APK voor zowel Volvo als alle andere merken uit voor €25,-. 

    Hoe check ik het oliepeil?


Heeft u een andere vraag?