Naar inhoud

Veelgestelde vragen


  • Harrie's ice drive experience FAQ

    Ik reis alleen, kan dat?

    Jazeker, de meerprijs voor een éénpersoonskamer op basis van drie nachten bedraagt € 225,00 per persoon.

    Sneeuwscootertocht hoe werkt het?

    Uiteraard mag het sneeuw-scooteren niet ontbreken in de activiteiten. Voordat je op sneeuwscooters stapt krijg je van de ons een thermopak, wollen sokken en speciale laarzen. Vervolgens kan je kiezen of je in een langzame of juist snelle groep wilt deelnemen, iedere groep wordt begeleid door een ervaren instructeur.

    Hoe betaal ik in Zweden?

    In principe zitten alle kosten dus bij het totaalbedrag in. Natuurlijk kan het voorkomen dat je een klein slaapmutsje in de hotelbar wil afrekenen. Hoewel Zweden tot de Europese Unie behoort, betalen zij nog altijd met hun eigen Kronen. Je kunt echter wel met de Euro betalen, het wisselgeld ontvang je echter in Kronen. Het betalen met een creditcard wordt aanbevolen: Visa en Mastercard wordt vrijwel overal geaccepteerd.

    Zit mijn eten en drinken in de totaalkosten?

    Het totaalbedrag omvat drie keer ontbijt, drie keer lunch en drie keer diner. Hier hoef je dus niet apart voor te betalen. Eventuele hapjes of drankjes in de hotelbar zijn wel voor eigen rekening.

    Welke kleding en schoeisel moet ik aan?

    Zo warm als onze relatie is, zo koud is het in Zweden. Voorbij de poolcirkel kan de temperatuur namelijk dalen tot maar liefst -40 graden Celsius! Het inpakken van thermisch ondergoed en sokken, fleece vesten, wanten, sjaals en een dik ski-jack is dan enorm ook aan te bevelen. Qua schoeisel raden wij je aan om hoge wandelschoenen met een goed profiel mee te nemen, zodat je ook op wegen met sneeuw en ijs voldoende grip houdt.

  • Veel gestelde vragen Volvo Private Lease

    Zijn alle kosten voor onderhoud en reparatie inbegrepen?

    Al het reguliere onderhoud volgens onderhoudsschema en reparaties die je niet had kunnen voorzien of voorkomen, zijn inbegrepen.

    Word ik geregistreerd bij het BKR?

    Bij het BKR worden alle particuliere kredieten hoger dan €250,00 en met een minimale looptijd van één maand geregistreerd. De kans is dus groot dat je al geregistreerd staat, bijvoorbeeld vanwege een hypotheek. Ondanks dat Volvo Private Lease geen krediet is, zal ook een Private Lease product geregistreerd worden bij het BKR onder een aangepaste code. Zo ook wanneer je een overeenkomst afsluit bij Volvo Car Lease via Harrie Arendsen.

    Moet er een borg betaald worden bij het aangaan van een Private Lease contract?

    Nee, op Volvo Private Lease is geen borg van toepassing.

    Is het mogelijk het contract tussentijds te beëindigen?

    Ja, dat is mogelijk. Dit kan na het verstrijken van de eerste 12 maanden van de overeenkomst en hier zijn kosten aan verbonden. De kosten hiervoor bedragen 40% van de resterende termijnen van jouw contract. Hoe hoog deze kosten zijn, hangt af van jouw specifieke situatie. Volvo Car Lease brengt namelijk nooit meer kosten in rekening dan in het geval je bij aanvang van het contract voor deze kortere looptijd had gekozen.

    Zitten er standaard winterbanden in mijn Volvo Car Lease contract?

    Nee, winterbanden zijn niet standaard opgenomen in een Volvo Private Lease contract. Uiteraard zijn deze wel optioneel bij Harrie Arendsen te bestellen.

    Mogen er andere personen in mijn Private lease Volvo rijden?

    Ja, iedereen met een geldig Nederlands rijbewijs en met toestemming van de contractant mag in jouw Volvo rijden.

    Zit ik meteen vast aan het leasecontract na ondertekening?

    Nee, op het moment dat je de leaseovereenkomst tekent heb je een bedenktijd van 14 dagen. Na het verstrijken van deze bedenktijd, bestellen wij jouw nieuwe Volvo.

    Kan ik opties of accessoires toevoegen?

    Ja, dat kan bij Volvo Car Lease via Harrie Arendsen. Wij adviseren je graag over alle mogelijkheden op het gebied van opties en accessoires.

    Is het mogelijk mijn huidige auto in te ruilen?

    Dit is zeker mogelijk. Graag gaan wij met jou in gesprek om de inruilwaarde van je huidige auto te bepalen.

  • Verkoop

    Wat is het verschil tussen btw- en marge-auto?

    Btw- en marge-auto geldt alleen voor ondernemers. Bij een btw-auto is de btw aftrekbaar en bij een marge-auto niet meer. Dit wil zeggen dat als je btw plichtig bent en dat je de mogelijkheid hebt, na de aankoop, de btw terug te vorderen. Bij een Marge-auto is dit al gebeurd en niet meer mogelijk. Voor particulieren is deze regel niet van toepassing. Wanneer een btw-auto eenmaal in bezit is van een particulier, dan wordt dit automatisch een marge-auto. Nadat een auto eenmaal het predicaat marge-auto heeft, kan dit nooit meer een btw-auto worden

    Wat is het verschil tussen Volvo Used en Volvo Selekt Car?

    "Volvo Used Car' staat voor auto's die ouder zijn dan 5 jaar en/of meer dan 150.000 kilometer hebben gereden. 'Volvo Selekt Car' staat voor auto's die jonger zijn dan 5 jaar en/of minder dan 150.000 kilometer hebben gereden met een 'Volvo Selekt Garantie'.

    Wat is het verschil tussen BOVAG Garantie en Volvo Selekt Garantie?

    Onder BOVAG Garantie vallen gebreken die binnen de garantieperiode van 6 maanden zijn ontstaan of tijdens de aankoop niet zijn aangemerkt. Het gaat er in deze garantie om als een product echt kapot is en niet meer voldoet aan de norm die de fabrikant heeft voorgeschreven. Uitzonderingen op de garantie zijn: ruiten, radio, banden en accessoires.

    Volvo Selekt Garantie is een garantie van 12 maanden van auto’s die jonger zijn dan 5 jaar zijn en/of minder dan 150.000 kilometer hebben gelopen. De auto heeft een bekende onderhoudshistorie, is door de erkende Volvo-dealer op alle punten gecontroleerd, 30 dagen omruilgarantie en pechhulp van Volvo assistance. Kijk HIER voor meer informatie over Volvo Selekt

    Ik woon in het buitenland, kan ik dan een auto bij jullie kopen?

    Ja dat kan. Bij de export naar Duitsland kan het gehele traject volledig verzorgd worden. Als het aankomt op andere landen kunnen wij u daar grotendeels mee ondersteunen, zodat de export goed verloopt.

    Kan ik meerdere auto’s inruilen?

    Ja dat kan, dit is geen enkel probleem.

    Ik heb een auto gezien bij jullie maar die staat voor mij ver weg, is er de mogelijkheid om die auto bij een vestiging van jullie te bekijken?

    Dat is zeker mogelijk. Als je aangeeft op welke vestiging van ons je deze auto wilt bekijken, dan kan dat worden geregeld.

    Wat is Volvo Assistance?

    Volvo Assistance is de pech-onderweg-hulp van Volvo. Volvo Assistance is in geval van pech, 24 uur beschikbaar in heel Europa (met uitzondering van sommige landen van de voormalige Sovjet-Unie en Albanië). Je leest HIER meer over Volvo Assistance. 

    Wat is Polestar Tuning? En kan ik dit bij jullie laten uitvoeren?

    Polestar Tuning is een optimalisatie voor jouw Volvo waardoor de auto soepeler rijdt, de auto sneller schakelt en sneller optrekt. De Polestar Tuning is bij alle vestigingen van Volvo Harrie Arendsen mogelijk. Kijk HIER voor meer informatie en of jouw model geschikt is voor de tuning.

    Wat is Volvo On Call?

    Volvo On Call is een geïntegreerd systeem waardoor je de auto via de mobile-app op afstand kunt bedienen. Met de app kun je onder andere de auto vergrendelen, dasboardgegevens uitlezen en pre-conditioning op afstand regelen.

  • Werkplaats

    Wat mag ik trekken met een B en BE rijbewijs?

    Met rijbewijs B mag je een aanhanger trekken die inclusief lading niet meer weegt dan 750 kg.

    In sommige gevallen mag je met alleen rijbewijs B een aanhanger zwaarder dan 750 kg trekken. Je moet dan voldoen aan de volgende voorwaarden:

    -          De lege auto moet zwaarder zijn dan de aanhanger maximaal mag wegen.
    -          De totale combinatie (dus auto en aanhanger samen) mag niet zwaarder zijn dan 3500 kg. Er word hierbij gekeken naar wat de aanhanger maximaal aan gewicht kan vervoeren. Dit gewicht en het maximaal gewicht van de auto mag dan niet zwaarder zijn dan 3500 kg.


    Als je in bezit bent van een BE rijbewijs ben je niet beperkt in het gewicht van de aanhanger.
    Wel is het goed om op een aantal technische punten te letten:

    -          Wat is het maximale trekgewicht van de auto?
    -          Hoeveel kilo mag maximaal op de trekhaakkogel rusten (kogeldruk, dus verticaal)?

    Dit staat meestal vermeld op het kentekenbewijs. Dit is ook terug te vinden op het type plaatje van de aanhanger en het instructieboekje. 

    .

     

    Wat te doen bij ruitschade?

    Waarom stikstof in uw autobanden?

    Kan ik een auto bij jullie huren? En wat zijn de kosten daarvan?

    Een auto huren is zeker mogelijk bij Harrie Arendsen, wij beschikken over een ruime keuze van huurauto’s.

    klik HIER voor de tarieven.

    Wat doe ik wanneer een bandencontrole lampje brandt?

    Heel vaak na een bandenwissel, kan het bandencontrole lampje gaan branden en moet deze gekalibreerd worden.
    Dit kan in het 'My car'-menu, vervolgens bandenspanning aanklikken en vanuit daar kun je het systeem kalibreren.

    Wat moet ik doen als er een rood lampje op het dashboard brand?

    Als er een rood lampje op uw dashboard brand, is het genoodzaakt dat je direct stop en contact opneemt met de Volvo-dealer of Volvo Assistance.

    Kan ik bij jullie terecht voor reparaties en vragen over oldtimers en oudere modellen?

    Ja dat kan, Harrie Arendsen beschikt over de juiste kennis en vaardigheden om zowel oudere modellen als oldtimers te onderhouden. Dat geldt ook voor onderdelen.

    Waar kan ik het chassisnummer van mijn Volvo vinden?

    Het chassisnummer van jouw Volvo kun je vinden links onderin de voorruit (aan de buitenkant van de auto), onder de motorkap en in de autopapieren.

    Wat moet ik doen bij schade aan mijn Volvo?

    Allereerst is van belang wat voor schade er is. Bij bijvoorbeeld een deuk of een kras, is het goed om Harrie Arendsen te bellen of indien mogelijk is om te rijden langs te komen. Bij een grote schade, bijvoorbeeld als de auto total loss is en moet worden afgesleept, is het genoodzaakt het telefoonnummer op de groene kaart van de verzekering die bij jouw auto hoort te bellen.

    Hoe werkt schade met mijn verzekering?

    Bij schade kan alles via ons worden geregeld, wij kunnen je hierin volledig ontzorgen. De schadeclaim kan ook direct via ons worden geregeld zodat de schade kan worden hersteld waardoor je er geen omkijken meer naar hebt. Wel is het handig om ook zelf even de schade nog te vermelden aan jouw verzekering, de rest wordt allemaal via ons geregeld.

    Voeren jullie ook APK uit voor andere merken?

    Ja, wij voeren APK voor zowel Volvo als alle andere merken uit voor €25,-. 

    Hoe check ik het oliepeil?


Heeft u een andere vraag?

Cookie-instellingen

Hond Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Meer informatie over cookies

Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?

Sommige informatie op deze website kan onjuist zijn door productwijzigingen die zich hebben voorgedaan na het moment van publicatie. Sommige accessoires die hier staan beschreven of worden getoond zijn mogelijk nu alleen nog maar tegen een meerprijs leverbaar. Voordat u gaat bestellen verzoeken wij u om eerst bij Volvo Harrie Arendsen te vragen naar de meest recente informatie. De fabrikant behoudt zich het recht voor om te allen tijde wijzigingen aan te brengen, zonder kennisgeving, in de prijzen, kleuren, materialen, specificaties en modellen. Aan de informatie in deze website kunnen derhalve geen rechten worden ontleend.

De teksten, tekeningen, bewegende beelden, geluidsopnamen en audiovisuele objecten op deze website mogen niet worden vermenigvuldigd of openbaar gemaakt gemaakt door middel van druk, microfilm, fotocopie, plaatsing van teksten en of afbeeldingen op andere websites of op welke wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Volvo Harrie Arendsen. Gebruik van plaatjes of teksten voor
werkstukken of spreekbeurten op school of bij hobbyclubs mag wel zolang deze niet verder verspreidt of openbaar gemaakt worden.

Volvo Harrie Arendsen geeft geen garanties noch vertegenwoordelijkheid omtrent enige andere website waarnaar u via deze website wordt gelinked. Dit is louter bedoeld om het u makkelijk te maken en betekent niet dat Harrie Arendsen B.V. de inhoud of het gebruik van een dergelijke website goedkeurt noch enige verantwoordelijk voor de inhoud ervan aanvaardt. Bovendien moet u de nodige voorzorgen nemen en ervoor zorgen dat wat u ook gebruikt, vrij is van virussen, wormen, Trojaanse paarden en andere schadelijke elementen.

De informatie op deze website kan technische onnauwkeurigheden of tikfouten bevatten. De informatie op deze websites kan te allen tijde worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving noch verplichting.

Cookies, privacyverklaring Volvo dealer Harrie Arendsen. Deze pagina is voor het laatst aangepast op 01-03-2018.

Wij zijn er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we u weten welke gegevens we verzamelen als u onze website gebruikt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikservaring verbeteren. Zo snapt u precies hoe wij werken.
Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van Volvo dealer Harrie Arendsen. U dient zich ervan bewust te zijn dat Harrie Arendsen niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren.

Harrie Arendsen respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Ons gebruik van verzamelde gegevens.

Gebruik van onze diensten
Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten vragen we u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van Harrie Arendsen of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Communicatie
Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van Harrie Arendsen of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Cookies
Wij verzamelen gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen. Deze website maakt gebruik van "cookies" (tekstbestandtjes die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van Harrie Arendsen of die van een derde partij. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

Doeleinden
We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid tenzij we van tevoren uw toestemming hiervoor hebben verkregen.

Derden
De informatie wordt niet met derden gedeeld. In enkele gevallen kan de informatie intern gedeeld worden. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Veranderingen
Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.

Keuzes voor persoonsgegevens
Wij bieden binnenkort alle bezoekers de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op moment aan ons is verstrekt.

Aanpassen/uitschrijven dienst nieuwsbrief
U kunt u aanmelden voor onze nieuwsbrief. Zo blijft u op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ons nieuws. We hebben algemene en persoonlijke nieuwsbrieven. De persoonlijke nieuwsbrieven stellen we samen op basis van je gegevens, zoals eerder gekochte auto of recent onderhoud aan uw auto.Onderaan iedere mailing vindt u de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen of om u af te melden.

Aanpassen/uitschrijven communicatie
Als u uw gegevens aan wilt passen of uzelf uit onze bestanden wilt laten halen, kunt u contact met ons op nemen.

Cookies uitzetten
De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en –services, op onze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.

Vragen en feedback

We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als u vragen heeft over dit privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen.

Accepteren Weigeren