Naar inhoud

​Innovatie en automatisering: ook in het magazijn

Harrie Arendsen medewerker Richard Taken werkt al sinds 2000 in het Volvo magazijn

Van meerdaagse service naar service van één dag

Harrie Arendsen medewerker Richard Taken werkt al sinds 2000 in het Volvo magazijn, waarvan de eerste vijf jaar voor Deunk Hendriksen in Winterswijk. Waar hij de zaken in het begin voornamelijk moest onthouden en handmatig verwerkte, is alles tegenwoordig een stuk meer geautomatiseerd. Want hoewel wij een groot voorstander zijn van ‘wat werkt, dat werkt’ gaan ook wij met onze tijd mee. Wij spraken met Richard over zijn ervaring met de veranderingen in het magazijn in Ruurlo, waar hij sinds de overname in 2005 werkt.

Vroeger werd er eens per week een container met nieuwe materialen afgeleverd, om de verkochte onderdelen weer aan te vullen. Er werd gewerkt vanuit een groot magazijn met veel voorraad, omdat de levertijd een stuk langer was dan nu. Als er een onderdeel besteld moest worden, moest de klant vaak een nieuwe afspraak inplannen voor een paar dagen later. Dit kostte over het algemeen veel tijd én dubbele kilometers.

frequente levering

Tegenwoordig is dat gelukkig enorm verbeterd. Zo heeft Harrie Arendsen nog maar een minimaal magazijn met een aantal onderdelen die veel gebruikt worden (zoals accu's en ruitenwisserbladen). Nieuw bestelde onderdelen zijn in de regel binnen een paar uur in huis, vanuit Zweden wordt dit zelfs al binnen anderhalve dag geleverd!. Dat moet ook wel: mensen zijn tegenwoordig drukker dan vroeger en verwachten een snelle levering. Dit geldt net zo goed voor hun eigen online winkelbestellingen - als voor ons. Wij moeten daar gewoon in mee. Drie keer per dag wordt er vanuit Zwolle of Utrecht een levering bezorgd: in de nacht, om 12.00 uur en om 15.00 uur.

Door de snelle en frequente levering krijgt de klant in de meeste gevallen service van één dag. 's Ochtends voor 10.00 uur stellen de monteurs een diagnose, na akkoord van de klant wordt het benodigde onderdeel besteld en nog diezelfde dag kan de klant zijn auto vaak alweer ophalen. Ook wordt er gewerkt met een driedaagse planning waarbij er een zo compleet mogelijk plaatje van de geplande orders geschetst wordt . Deze orders worden zorgvuldig gecontroleerd op bijzonderheden en eventuele klachten van de klant. Omdat de medewerkers tegenwoordig beschikken over veel productkennis, zijn zij al vroeg in staat om voorzichtig een diagnose te stellen. Zo kunnen de onderdelen op voorhand in huis gehaald worden, waardoor het proces nog sneller (en probleemloos) verloopt. De klanten hoeven vaak niet opnieuw terug te komen, wel zo fijn - ook voor onze klanten die verder weg wonen.

Een race tegen de klok

In het magazijn is geen dag hetzelfde als de vorige, steeds zijn er nieuwe uitdagingen en leert men weer bij. Er wordt natuurlijk veel met (dezelfde) onderdelen gewerkt, maar nieuwe klanten en nieuwe producten zijn en blijven er altijd. Richard vindt het een leuke uitdaging om ervoor te zorgen dat alles op tijd klaar is. Om de monteurs allemaal aan het werk te houden en de auto’s op tijd af te krijgen. Dat vereist ‘teamwork’, iets wat bij Harrie Arendsen gelukkig nagenoeg vanzelfsprekend is. Iedereen gaat voor elkaar door het vuur, elkaars kennis wordt aangevuld en samen werkt men voor een oplossing. Al gaat dat niet altijd even soepel...

“Het komt soms voor dat een onderdeel vermoedelijk net niet op tijd binnen is of op nalevering gaat, dan is het helemaal een sport om te zien of alles toch lukt Het moet ook niet allemaal te gemakkelijk gaan, sommige dingen vragen nog best wat zoek- en regelwerk. Als 's avonds alles geregeld is, ga je gewoon met een enorm voldaan gevoel naar huis”.


​Volvo Personal Service

Hoewel veel voorraadinformatie in de computer staat, moet dit nog wel gecontroleerd worden. Waar mensen werken, kunnen immers fouten gemaakt worden. Om te voorkomen dat een onderdeel niet op voorraad is, terwijl de computer dit wel aangeeft, loopt Richard dagelijks zelf ook nog even langs de stellingen. In één oogopslag bekijkt hij de actuele voorraad en bestelt hij indien nodig extra onderdelen bij.

De monteurs zelf kunnen ook benodigde producten bestellen en afboeken in het systeem. In de toekomst zal dit, met het toenemen van Volvo Personal Service (VPS), alleen nog maar vaker voorkomen. Met deze extra service krijgen de hiervoor opgeleide monteurs nog meer verantwoordelijkheid. In teams van twee wikkelen zij zelf het complete proces af: van het contact met de klant tot de laatste controleren van de reparatie. Deze service is inmiddels toegepast bij Harrie Arendsen in Zevenaar, als één van de eerste dealers!

Maar overbodig, dat wordt Richard zeker niet. “Er blijven genoeg werkzaamheden voor mij over, ik pak alles aan. Daarnaast doe ik natuurlijk nu ook nog veel meer dan alleen bestellen. Zo help ik de receptie met het inplannen van afspraken, zoek ik schades uit en voorzie ik de klanten van informatie over bijvoorbeeld de verwachte kosten.

Omdat iedere dag anders is, ga ik nog elke dag met veel plezier naar het werk”.

Cookie-instellingen

Hond Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Meer informatie over cookies

Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?

Sommige informatie op deze website kan onjuist zijn door productwijzigingen die zich hebben voorgedaan na het moment van publicatie. Sommige accessoires die hier staan beschreven of worden getoond zijn mogelijk nu alleen nog maar tegen een meerprijs leverbaar. Voordat u gaat bestellen verzoeken wij u om eerst bij Volvo Harrie Arendsen te vragen naar de meest recente informatie. De fabrikant behoudt zich het recht voor om te allen tijde wijzigingen aan te brengen, zonder kennisgeving, in de prijzen, kleuren, materialen, specificaties en modellen. Aan de informatie in deze website kunnen derhalve geen rechten worden ontleend.

De teksten, tekeningen, bewegende beelden, geluidsopnamen en audiovisuele objecten op deze website mogen niet worden vermenigvuldigd of openbaar gemaakt gemaakt door middel van druk, microfilm, fotocopie, plaatsing van teksten en of afbeeldingen op andere websites of op welke wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Volvo Harrie Arendsen. Gebruik van plaatjes of teksten voor
werkstukken of spreekbeurten op school of bij hobbyclubs mag wel zolang deze niet verder verspreidt of openbaar gemaakt worden.

Volvo Harrie Arendsen geeft geen garanties noch vertegenwoordelijkheid omtrent enige andere website waarnaar u via deze website wordt gelinked. Dit is louter bedoeld om het u makkelijk te maken en betekent niet dat Harrie Arendsen B.V. de inhoud of het gebruik van een dergelijke website goedkeurt noch enige verantwoordelijk voor de inhoud ervan aanvaardt. Bovendien moet u de nodige voorzorgen nemen en ervoor zorgen dat wat u ook gebruikt, vrij is van virussen, wormen, Trojaanse paarden en andere schadelijke elementen.

De informatie op deze website kan technische onnauwkeurigheden of tikfouten bevatten. De informatie op deze websites kan te allen tijde worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving noch verplichting.

Cookies, privacyverklaring Volvo dealer Harrie Arendsen. Deze pagina is voor het laatst aangepast op 01-03-2018.

Wij zijn er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we u weten welke gegevens we verzamelen als u onze website gebruikt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikservaring verbeteren. Zo snapt u precies hoe wij werken.
Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van Volvo dealer Harrie Arendsen. U dient zich ervan bewust te zijn dat Harrie Arendsen niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren.

Harrie Arendsen respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Ons gebruik van verzamelde gegevens.

Gebruik van onze diensten
Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten vragen we u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van Harrie Arendsen of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Communicatie
Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van Harrie Arendsen of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Cookies
Wij verzamelen gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen. Deze website maakt gebruik van "cookies" (tekstbestandtjes die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van Harrie Arendsen of die van een derde partij. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

Doeleinden
We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid tenzij we van tevoren uw toestemming hiervoor hebben verkregen.

Derden
De informatie wordt niet met derden gedeeld. In enkele gevallen kan de informatie intern gedeeld worden. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Veranderingen
Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.

Keuzes voor persoonsgegevens
Wij bieden binnenkort alle bezoekers de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op moment aan ons is verstrekt.

Aanpassen/uitschrijven dienst nieuwsbrief
U kunt u aanmelden voor onze nieuwsbrief. Zo blijft u op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ons nieuws. We hebben algemene en persoonlijke nieuwsbrieven. De persoonlijke nieuwsbrieven stellen we samen op basis van je gegevens, zoals eerder gekochte auto of recent onderhoud aan uw auto.Onderaan iedere mailing vindt u de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen of om u af te melden.

Aanpassen/uitschrijven communicatie
Als u uw gegevens aan wilt passen of uzelf uit onze bestanden wilt laten halen, kunt u contact met ons op nemen.

Cookies uitzetten
De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en –services, op onze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.

Vragen en feedback

We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als u vragen heeft over dit privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen.

Accepteren Weigeren