Veelgestelde vragen over levenslange garantie
Heb jij nog een vraag of is iets nog niet helemaal duidelijk? Wellicht vind jij je antwoord in onze veelgestelde vragen.
Moet het fabrieksvoorgeschreven onderhoud bij de Volvo-dealer worden uitgevoerd?
Nee, we kunnen klanten natuurlijk niet dwingen om het voorgeschreven onderhoud bij een Volvo-dealer zoals wij uit te laten voeren. Echter mogen wij wel verwachten dat de klant diens Volvo behoorlijk behandelt en dat het gebrek niet is ontstaan door het onthouden of het te laat uitvoeren van het onderhoud.
Geldt de garantie ook indien de klant een bedrijf is, bv een taxi, een lesauto, of leasemaatschappij?
Deze garantie wordt op dezelfde manier behandeld zoals iedere andere garantieclaim behandeld wordt. D.w.z. dat we kijken naar de relatie die er met het bedrijf bestaat. Het moet voor Volvo altijd mogelijk blijven om het defecte onderdeel te beoordelen op materiaal- en montagefouten.
Wordt de montage van het onderdeel ook vergoed onder de garantie?
Ja, de garantie dekt de vervanging van het onderdeel inclusief de daarvoor benodigde arbeid.
Indien een onderdeel in de (verlengde) fabrieksgarantie of andere garantievorm is vervangen, is de levenslange onderdelengarantie dan toch van toepassing?
Nee, levenslange onderdelengarantie is uitsluitend van toepassing op onderdelen die door de klant zijn betaald en waarvan de klant zijn factuur kan overleggen.
Welke onderdelen vallen onder de levenslange onderdelengarantie?
Onderdelen zoals versnellingsbak, motor, airco, stuurinrichting, portiersloten en dergelijke zijn volledig gedekt. Slijtagedelen zoals remblokken, wisserbladen vallen daarentegen niet onder de garantie, evenals voorgeschreven vervangingen van onderdelen zoals filters, riemen en bougies. Wil je de garantie van een specifiek onderdeel laten checken? Bel, mail of bezoek ons even.
Zit er ook levenslange onderdelengarantie op een onderdeel dat via de balie-verkoop bij de Volvo-dealer is gekocht en dat door de klant of in een andere werkplaats is gemonteerd?
Nee, de garantie is uitsluitend van toepassing op onderdelen die verkocht en gemonteerd zijn door ons als officiële Volvo-dealer.
De klant heeft geen factuur meer. Kan deze dan toch gebruik maken van de levenslange onderdelengarantie?
Nee. Zonder de oorspronkelijke factuur, of vergelijkbaar document al dan niet via de erkende dealer die de oorspronkelijke reparatie uitvoerde, is de levenslange onderdelengarantie niet van toepassing.
Wat als de auto binnen het gezin of familie verkocht wordt?
Zodra de Volvo van eigenaar wisselt eindigt de levenslange onderdelengarantie, dus ook indien deze verkocht wordt binnen de familie.
Heb je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op en wij helpen je graag verder!