Iconisch Brits DNA op Nederlandse bodem!

Even een ruime maand terug in de tijd. Voor Patrick van de Sande, eigenaar van Yellowgreen Cab, was het een bijzondere dag. Na veel onderzoek gedaan te hebben, ontving híj eindelijk zijn eigen iconische Britse taxi en wíj leverden hem onze allereerste LEVC TX af! Wat zijn Patricks eerste bevindingen? En waarom koos hij voor LEVC? Hij vertelt het je zelf!

Scroll naar beneden

Hoe is jouw zoektocht begonnen?

In 2017 is mijn zoektocht naar een nieuwe, elektrische taxi voorzichtig gestart. Veel gelezen, mogelijkheden bekeken en met mensen gepraat. Tijdens Corona heb ik dit verder opgepakt en mezelf de vraag gesteld: “Wat als ik vandaag opnieuw zou moeten beginnen, met welke auto zou ik dan willen rijden en wat vind ik nu écht belangrijk?” Prijs-kwaliteitverhouding kwam direct naar voren, maar ook veiligheid, duurzaamheid en uiteraard het sociale aspect zijn voor mij belangrijke punten. Ik wil zoveel mogelijk mensen van A naar B kunnen brengen. Van jong tot oud, in allerlei omstandigheden.

Al snel viel mijn oog op de LEVC TX. Het beschikt over een relatief kleine batterij waardoor de prijs aantrekkelijk is. Wanneer je slim omgaat met de functionaliteiten die een stad te bieden heeft, kun je zonder problemen de hele dag rondrijden in een stad als Eindhoven. Daarnaast is deze taxi gebouwd om in mijn situatie tussen de 8 tot 10 jaar mee te gaan, wordt er veel gebruikgemaakt van data om het voertuig slim te kunnen gebruiken en biedt het de veiligheidstechnieken die Volvo ook kent.

Hoe is jouw contact verlopen met VANS22?

Ik had al veel onderzoek gedaan naar de verschillende mogelijkheden en hoe meer ik te weten kwam over de LEVC TX, hoe enthousiaster ik werd. Ik heb zelfs in Londen een testrit mogen maken! Dit heeft enorm geholpen om mij te overtuigen dat dit een taxi is die een verschil kan maken. Nu én in de toekomst. Toen ik mijn enthousiasme uitte, werd ik gekoppeld aan de dealer die mij verder kon helpen. En dat was VANS22. Ik was niet op zoek naar een autoverkoper, maar naar iemand die met me meedacht over mijn toekomst. Over mijn mobiliteitsbehoefte. Tino en Juliën hebben dit erg goed opgepakt. We werkten samen als een team; we communiceerden open met elkaar, deelden data en waren continu bezig om elkaar te versterken.

En… hoe bevalt ‘ie uiteindelijk?

Fantastisch! Het is mijn gereedschap. Sinds de aanschaf van de TX heb ik data bijgehouden over onder andere mijn gemaakte kilometers, snelheden en het verbruik. Een eenvoudige rekensom laat zien dat ik per kilometer de helft aan kosten kwijt ben met mijn TX in vergelijking met een vergelijkbare benzine auto. Het rijdt geweldig, mensen voelen zich veilig in de taxi en ik krijg ongelofelijk veel positieve reacties. Een jongen van 10 jaar oud stelde mij de vraag: “Uit welke eeuw komt deze auto?” Die vraag pakt naar mijn mening alles. De auto kent een klassiek uiterlijk, maar heeft ook iets heel moderns. En als je er eenmaal inzit ben je direct verkocht!

Nooit te oud voor Private Lease: klant Tiny Smits (85) vertelt 

Sinds vorig jaar oktober leaset de Eindhovense Tiny Smits (1936) een splinternieuwe Volvo XC40 T2. Hiermee bewijst de midden-tachtiger dat het nooit te laat is voor eerste keren én om te leren. “Alles wordt door de leasemaatschappij overgenomen en over een paar jaar zoek ik gewoon weer ’n nieuwe uit – ideaal!” 

XC40 Private Lease 

Op het moment dat zijn Volvo V60 in onderhoud was en hij in een leen-XC40 stapte, was Tiny eigenlijk al verkocht. Een jaar later kwam er een aantrekkelijke private leasemogelijkheid en één en één bleek twee: Tiny besloot zijn station in te ruilen voor de compacte SUV en schakelde hiervoor Harrie Arendsen medewerker Gerwin Meulenbrugge in. Geen verrassende keuze, want Tiny en Gerwin zijn al 25 jaar (!) onlosmakelijk met elkaar verbonden als het om auto’s gaat. 

Van Volvo S40 naar XC40 

Tiny: “Het was een jaar of 1996. De Volvo S40 kwam uit en dat vond ik zonne mooie auto, dat ik na een bezoek aan de AutoRAI direct naar de lokale Volvodealer ging. Daar trof ik Gerwin, die mij vervolgens de auto verkocht. Toen ik een jaar of zeven later terugkeerde omdat ik een andere auto wilde kopen, bleek Gerwin naar een andere dealer te zijn overgestapt. Het contact was me echter zo goed bevallen, dat ik hem opbelde met de vraag of hij mij bij zijn nieuwe werkgever ook aan een nieuwe auto zou kunnen helpen. Het kon! Alle auto’s die daarop volgden heb ik ook bij Gerwin gekocht, in welke vestiging hij op dat moment ook werkte – van Doetinchem tot Ruurlo, Almelo en nu in Zevenaar. Altijd als ik hem zie is het weer zoals die eerste keer in Eindhoven. Tegenwoordig gaat mijn vrouw ook mee als ik de auto naar de garage breng. Dan stippelen we een mooie route in de omgeving uit en zoeken we iets leuks op de routekaart, bijvoorbeeld een pannenkoekenhuis waar we in de tussentijd lekker gaan lunchen. Zo’n bezoek is echt thuiskomen, alles loopt op rolletjes.” 

“Alles wordt geregeld” 

Hoewel Tiny met liefde naar Zevenaar rijdt, kan hij de sleutels van zijn XC40 tegenwoordig ook afgeven aan Vincent Hendriksen, een medewerker van Harrie Arendsen Zevenaar die sindskort in Eindhoven woont. “Onlangs had ik een aanrijdingsschade, een heel klein deukje in de achterklep waarvan ik géén idee had hoe ik eraan kwam. Ik belde Gerwin op en die stelde voor dat Vincent mijn auto zou ophalen zodat de schade gerepareerd kon worden. Een dag later stond de auto weer keurig gemaakt en gewassen voor mijn deur. Zo meedenkend, betrouwbaar en attent – alles wordt geregeld. Dat bleek ook toen mijn jongere broer vlak voor zijn overlijden zijn Volvo XC90 wilde verkopen om een kleinere auto voor mijn schoonzus terug te kopen. Ik belde Gerwin, bracht de auto langs en een dag later stond de inruilprijs al op onze rekening. Dat deed ons, en vooral mijn broer, zó goed.” 

Nooit te oud om te leren 

Terug naar de XC40. De moderne SUV is mede dankzij de hoge instap een perfecte auto voor het Brabantse echtpaar. Sterker nog: volgens Tiny is het de enige auto waar zijn vrouw ondanks haar beenproblemen goed kan in- en uitstappen. De XC40 werd geheel naar wens samengesteld waarbij vooral de veiligheidsinnovaties niet mochten ontbreken. Tiny: “De adaptieve cruise control, dat de auto remt wanneer de voorganger remt en er automatisch afstand gehouden wordt, geeft een bepaald gevoel van veiligheid. Dat is toch waar de auto om bekend staat, ik wilde het er gewoon bij hebben. Er zit ook een cameraatje in, hulp bij het achteruit parkeren en meer van dat soort dingen. En wat dacht je van Volvo on Call? Eén druk op de knop en er wordt direct gereageerd – een hele geruststelling. Ik heb wel een beetje moeten studeren, want wanneer je van een gewone V60 zonder toeters en bellen naar een XC40 gaat, moet je wel even doorhebben hoe alles werkt. Je bent nooit te oud om te leren.” 

Volvo Private Lease: een groot gemak 

Dat laatste geldt ook voor de leaseconstructie waar Tiny vorig jaar voor koos: een driejarig Private Leasecontract waarbij alles gedekt is. “Ik ben natuurlijk al een paar jaar ouder en vond het een goede keuze om een auto op een gegeven moment weer te kunnen inleveren. Het is echt een gemak dat alles door de leasemaatschappij wordt overgenomen, van wegenbelasting tot onderhoud, en over de contracttermijn wordt verspreid. Toen ik het leasecontract afsloot had ik min of meer voorgesorteerd op een Volvo XC40 met een benzinemotor, maar ik denk dat mijn volgende auto een elektrische wordt. Ik rijd af en toe in de elektrische auto’s van mijn kleinkinderen en dat is stiekem toch ook wel een verandeming. Een tikkeltje duurder, maar heel comfortabel. En natuurlijk een Volvo, ik ben merkvast en blijf bij de keuze die ik 25 jaar geleden in Eindhoven gemaakt heb.” 

Nederland verkennen vanuit de auto 

Nog heel even en het eerste jaar van het leasecontract zit erop. Sinds de coronamaatregelen rijden Tiny en zijn vrouw meer in hun auto dan ooit. Tiny: “Volgens mijn contract mag ik jaarlijks 10.000 kilometer rijden. Die staan nu al op de teller en ik moet nog twee maanden! We zullen dus wat extra moeten betalen, maar ik rijd liever een paar kilometers aan dan de hele dag op ons appartement te moeten zitten. Met onze leeftijd schijnen we een risicogroep te zijn (lacht), dus we zijn natuurlijk wel voorzichtig geworden. We vinden het bijvoorbeeld heel leuk om – zeker bij mooi weer – lekker samen met de auto weg te gaan. Onlangs reden we bijvoorbeeld de Mergellandroute in Zuid-Limburg, die vanuit Eindhoven ook weer ruim 200 kilometer telde. Dat vinden we práchtig.” 

Benieuwd naar de Private Lease mogelijkheden? Lees hier meer. 

Ook interessant voor jou?

Loading …

Van Terschelling naar Zevenaar voor de aanschaf én onderhoud van de Volvo XC70 

20 juli 2021: Meer dan 40 jaar geleden verloor Hanneke Bramer er haar hart aan en inmiddels is ze – net als haar man Jan Machiela – er écht niet meer weg te krijgen: ‘hun’ eiland Terschelling. Af en toe reist het stel naar de wal voor familiebezoek, zaken voor hun bedrijf TRSCHLLNG of voor het onderhoud van de Volvo XC70 die ze vorig jaar kochten bij ons in Zevenaar. Met ruim drie ton op de teller en een leeftijd van 17 jaar heeft de youngtimer nog een prachtig eilandleven voor de boeg. Hanneke: “Ik voel me in die Volvo helemaal senang. Echt een fijne auto!” 

Feestelijke aflevering van de Volvo XC70 

Toen de vorige Volvo XC70 – eveneens met een hoge kilometerstand en een dito leeftijd – een lekke koppakking bleek te hebben, kwam het besef dat Jan en Hanneke langzaam op zoek moesten naar een opvolger. De zoektocht bracht hen vorig jaar in Zevenaar, wat met familie in Twello ‘aardig op de route’ lag. Jan: “Bij een Volvo schrik je niet zo snel van een hoge kilometerstand, dus toen we op internet zagen dat Harrie Arendsen een XC70 verkocht, maakten we direct een afspraak voor een proefrit. En zodra we gingen kijken waren we het er eigenlijk al over eens: maak ‘m maar klaar! De auto zag eruit als nieuw en was goed onderhouden, dus we hebben de koop meteen gesloten.” Hanneke vult lachend aan: “Ik heb niet zo heel veel met auto’s, maar op de een of andere manier voel ik me in die Volvo helemaal senang. Hij is lekker degelijk, heeft fijne stoelen en is gewoon echt een fijne bak. Toen we ‘m kwamen ophalen stond de auto onder een kleed alsof het een splinternieuwe was, er was nog net geen tromgeroffel. Dat vond ik zó leuk! Ik heb nooit eerder een auto bij een dealer gekocht en had niet verwacht dat de benadering en de service bij een auto van 17 jaar oud ook zo bijzonder zou zijn.” 

Duurzaam denken: een auto op rijden tot de laatste kilometer 

In het dagelijks leven houden Jan en Hanneke zich bezig met hun bedrijf TRSCHLLNG - de webshop waar ze de meest unieke Terschelling-gerelateerde producten verkopen. Ze recyclen, maken en verkopen alle items zelf en werkelijk alles heeft een verhaal. Zo maken ze drinkglazen (‘Juttersglas’) van lege glazen drankflessen, verkopen ze hun eigen wijn (‘Juttersbloed’) en hebben ze zelfs twee kledinglijnen. Het thema duurzaamheid staat – direct en indirect – centraal. Hanneke: “Met die gedachte kijken we ook naar auto’s. Iedereen roept wel van alles over elektrische auto’s, maar ik denk: laten we opmaken wat er is, voordat we weer nieuwe dingen maken. Modellen als onze XC70 zijn nog zó goed en er zijn nog zo veel beschikbare onderdelen die ook hartstikke goed zijn. Als je dat met liefde en aandacht behandelt, heb je echt nog een prachtige auto voor heel lang.” Jan haakt in: “Absoluut. Volvo’s halen regelmatig een kilometerstand van vier á vijf ton. Op het eiland woont een 80-jarige man die eveneens een XC70 rijdt. Zijn auto is wel een stukje ouder: uit 2001, met maar liefst 780.000 (!) kilometer op de teller. De man mag een nieuwe uitzoeken als hij de miljoen aantikt, is hem beloofd. Je begrijpt dat ik heb gevraagd of dat contract overdraagbaar is”, grapt Jan. 

17 jaar oud, mét navigatie en ‘telefoon via de radio’ 

Ritten naar ‘de wal’ worden gecombineerd om de tijd zo goed mogelijk te besteden. De grote laadruimte in de station komt hierbij goed van pas. Inmiddels hebben ze er al 15.000 kilometer op zitten. Hanneke: “We vervoeren heel veel en de auto is zowel op de heen- als terugreis echt mudvol. Jan: Wanneer we ‘m voor onderhoud bij Harrie Arendsen langs brengen krijgen we een leenauto mee, daarmee rijden we die hele dag langs klanten en familie; een soort vakantie- en werkdag in één.” Hanneke reageert stellig: “Maar dat vind ik niks hoor, zo’n auto met allemaal piepjes en schermen, daar word ik helemaal nerveus van. Jan noemt het gekscherend een rijdende computer. Ik ben altijd weer blij als ik in mijn oude bakkie zit.” Al blijkt het ook daarin aan niets te ontbreken. Jan: “Je zou het misschien niet verwachten gezien zijn leeftijd, maar alles zit erin: verwarmde stoelen, USB, navigatie en we kunnen zelfs onze smartphone aansluiten om muziek te luisteren en via de radio te bellen. Je sluit je telefoon aan en het werkt gewoon – dat is toch bizar voor een auto van 17 jaar oud!” Ook Jans zoon is inmiddels overtuigd van de kracht van Zweedse Youngtimers: nadat hij in de XC70 van zijn vader stapte, ruilde hij zijn BMW vrijwel direct in voor een Volvo V70 uit 2001 – met 320.000 kilometer op de teller. Jan: “Hij zei meteen: ‘Ik wil er ook zo één! Geen geklooi met pech, maar gewoon een auto die het altijd doet.’ En zo is het echt.” 

Volvo Personal Service: een videoboodschap vanuit de werkplaats 

Dat Jan en Hanneke niet alleen Harrie Arendsen weten te vinden maar óók andersom bleek toen Frank Arendsen aan de balie van het outdoorbedrijf MooiWeer verscheen, waar Hanneke parttime werkt. Op het moment dat Frank zich aanmeldde voor een activiteit herkende Hanneke zijn e-mailadres en riep ze verbaasd uit: ‘Ik heb pas nog een auto gekocht bij Harrie Arendsen!’ Hanneke: “Echt super toevallig, heel leuk om hem zo spontaan te treffen. Toen we onlangs onze auto voor een onderhoudsbeurt langsbrachten, namen we een fles Juttersbloed voor hem mee en hebben we een tijdje met hem staan praten. Ook daarin merk je dat je met een auto van 17 jaar oud echt niet anders wordt behandeld dan bij zo’n nieuwe hybride.” Jan: “En wat helemaal leuk was, nu we het toch over de onderhoudsbeurt hebben, we kregen een video via WhatsApp!” Hanneke: “De monteur maakte een filmpje van waar hij mee bezig was, een soort WhatsApp-update, dat had ik echt nog nooit meegemaakt. Ze overleggen alles. Heel fijn.” 

Er is geen twijfel mogelijk: “Als deze XC70 klaar is, zoeken we er weer zo één”, aldus Jan. 

Ook interessant voor jou?

Loading …

Chantal van Geemen en haar elektrische Volvo XC40 P8

Op het moment dat Chantal van Geemen vorig jaar besloot om volledig elektrisch te rijden, was er in haar ogen eigenlijk maar één optie: in de Volvo XC40 P8 Recharge vond ze de gedroomde opvolger van haar V60 Plug-in hybrid. “Af en toe ga ik een stukje rijden voor de rust en ontspanning, heerlijk!”

Haar vader heeft al een kloppend Volvo-hart zolang ze zich dat kan herinneren, en zíjn vader reed op zijn beurt als een van de eersten rond in een Volvo 340. Het is dan ook bijna vanzelfsprekend dat de Beekse Chantal, haar broer én haar zoon Jesper alle drie in een Volvo rijden. Waar ze klant zijn? Bij Harrie Arendsen in Zevenaar, waar Jesper ook werkt als verkoopadviseur. We belden met Chantal en vroegen naar haar ervaring.

Van V60 Plug-in hybrid naar XC40 P8 Recharge

“Een aantal jaren geleden besloten wij om hybride te gaan rijden vanwege het fiscale voordeel dat destijds van toepassing was. Het werd een V60 Plug-in hybride, onze allereerste Volvo. We waren – en zijn – hier enorm tevreden over en er kwam zelfs een tweede toen mijn man een grotere auto wilde. Deze vond hij in de Volvo XC90. Ik heb jarenlang met veel plezier in de V60 rondgereden, totdat ik de voorkeur ontwikkelde voor een volledig elektrisch auto. Mijn oog viel op de Volvo XC40. Eigenlijk het enige elektrische model dat ik écht heel mooi vind. Een sierlijke auto, niet te groot en met een fijne hoge instap.”

Nieuwe Volvo XC40 samengesteld door haar eigen zoon

Jesper stond te trappelen om voor zijn moeder aan de slag te gaan en stelde de volledig elektrische Volvo XC40 samen zoals hij het mooi vond. “En ik dus ook, want hij kent mij als geen ander. We zijn thuis allemaal gek op auto’s en zeg nu zelf: het is toch heel speciaal als je auto is samengesteld door je eigen zoon? Jesper koos bijvoorbeeld voor zwarte Volvo letters en remklauwen in Polestar kleuren. Ik wilde eigenlijk ook graag Polestar velgen, maar dat keurde mijn man niet goed. 

Verrast door Polestar velgen: “Ik moest er bijna van huilen”

In eerste instantie zou Chantals Volvo XC40 P8 eind december 2020 klaarstaan. Ongemerkt werd ze twee weken eerder met een smoesje naar Harrie Arendsen gelokt en kreeg ze de verrassing van haar leven: “Mijn man zei: ‘Kom, laten we even saucijzenbroodjes brengen. Die jongens werken zo hard.’ Ik moest zelf ook werken en antwoordde dat hij dat maar even alleen moest doen, waarna hij bleef aandringen. Dus vooruit, we gingen samen.”

“In de showroom stond een XC40 klaar voor aflevering en ik spiekte stiekem even onder het doek. ‘Hé, dit model heeft dezelfde kleur als de mijne!’ riep ik nog nietsvermoedend tegen mijn zoon. Tot mijn verbazing antwoordde hij dat het míjn auto was en de verrassing werd nog groter toen ik de Polestar velgen ontdekte. Mijn man had ze achter mijn rug om voor de zomer- én winterset geregeld! Het enige wat ik kon denken was: ‘Wauw, dit kan gewoon niet waar zijn!’. Ik moest er bijna van huilen. Op het moment dat je het doek van de auto haalt, krijg je een heel speciaal gevoel en dan tja.. dan rijd je weg en dan ben je de gelukkigste mens op aarde. Dat gevoel maak je maar eens in je leven mee denk ik.”

Ook interessant voor jou?

Loading …

Klant aan het woord: Petersen Tegl

Wanneer je over de A18 rijdt, kun je er niet omheen: Petersen Tegl. Van origine een Deens familiebedrijf dat gespecialiseerd is in de productie van bijzondere bakstenen op maat. Lineke, Tom en Björn Lucassen leiden gezamenlijk Petersen Tegl in Doetinchem en waren toe aan drie nieuwe auto’s. De directeur adviseerde de familie om ook eens een Volvo te overwegen en zo is de bal gaan rollen…

“We zijn een familiebedrijf in een familiebedrijf.”

Dat is het antwoord wat ik krijg wanneer ik aan Lineke, Tom en Björn Lucassen vraag wat Petersen Tegl in Doetinchem typeert. Waarom? Omdat het van origine een familiebedrijf is. In 1791 is de fabriek opgericht en dat heeft ertoe geleid dat ondertussen aan vijftig landen ter wereld wordt geleverd. Aan de A18 bij Doetinchem bevindt zich het kantoor voor de Benelux en dat wordt geleid door Lineke Lucassen, samen met haar twee zoons: Tom en Björn. Eén familie binnen een familiebedrijf. En dat merk je gelijk wanneer je de eerste stap bij Petersen Tegl binnen zet.

“Persoonlijk contact vinden wij heel belangrijk. Wij verwelkomen graag architecten in onze showroom om ze te adviseren én inspireren. Worden er door potentiële klanten monsters aangevraagd, dan brengen wij deze áltijd persoonlijk naar ze toe. Enerzijds om ze op locatie te ontmoeten, maar ook om het verhaal achter de steen te vertellen. Dat kan alleen wanneer een klant de steen ook daadwerkelijk in zijn/haar hand heeft. Stenen spreken namelijk als je ze in de hand hebt,” aldus Lineke.

“Een familiebedrijf, dat merk je gelijk!”

“Een familiebedrijf, dat merk je gelijk!”

“Het persoonlijke en familiaire waar wij dagelijks naar streven en erg belangrijk vinden, merkten we ook direct op bij Harrie Arendsen in Doetinchem. Dát geeft vertrouwen,” vult Björn aan. “Een warm welkom met een goede kop koffie, aardige mensen die oprecht geïnteresseerd zijn en luisteren naar onze specifieke wensen. En – ook heel belangrijk – een goed, uitvoerig en bovenal eerlijk advies van Jasper Bosgoed, verkoopadviseur.” Tom vult aan: “Dat heb je ook nodig bij de aankoop van een nieuwe auto. Het is tenslotte geen zak aardappels wat je koopt.”

Waar moesten de auto’s aan voldoen?

“Wij zijn erg afhankelijk van een auto door het werk wat we doen,” vertelt Tom. “Doordat we werkzaam zijn in de Benelux, maken wij de nodige kilometers en daarbij slepen we ook aardig wat kilo’s met ons mee. Verder bezoeken we regelmatig samen met onze klanten de fabriek in Denemarken en dan is comfort heel belangrijk.” Lineke vult aan: “Je zit toch al snel een uurtje of zes in de auto. We willen de klant dan wel een comfortabele en veilige rit bieden. Uiteindelijk is onze keuze gevallen op drie witte XC60’s en we zijn vol lof! Deze auto voldoet aan al onze verwachtingen.

Vrienden vragen mij regelmatig of ik het wel leuk vind om voor het werk zoveel onderweg te zijn. Maar dat vind ik juist heerlijk! Je kunt een autorit zelf leuk maken door het te combineren met het aangename. Lekker de radio aan bijvoorbeeld of genieten van de omgeving. Juist het reizen en klanten bezoeken maakt dat ik iedere dag met een lach op mijn gezicht naar het werk ga.”

Even een stapje terug. Hoe zijn jullie met Harrie Arendsen in contact gekomen?

Tom vertelt: “Onze directeur heeft kortgeleden de overstap gemaakt van BMW naar Volvo. Hij rijdt nu een XC90 en tipte ons dat wij ook eens naar Volvo moesten gaan kijken. Zo gezegd, zo gedaan. En maar goed ook! Anders waren we nooit bij Harrie Arendsen terechtgekomen. Wij reden namelijk al jaren Volkswagen en hadden zelfs al een gesprek lopen voor een Volkswagen Tiguan.

Ik ben vroeger beroepschauffeur geweest,” gaat Tom verder. “Mijn twee laatste vrachtwagens waren Volvo’s en dat waren de fijnste vrachtwagens waarin ik ooit gereden heb. Toen onze directeur vertelde over zijn XC90, kwamen mijn goede herinneringen direct weer naar boven.”

“En toen in galop naar Harrie Arendsen” lacht Lineke. “Tom en Björn zijn zonder afspraak gewoon binnengelopen en eenmaal in gesprek met Jasper was het heel snel geregeld” Björn vult aan: “We wisten al dat we een XC60 wilden omdat we de voorkeur hebben voor een hogere instap. De XC90 vinden wij te groot, de XC40 te klein. Dan is de keuze snel gemaakt!”

Zijn de auto’s identiek aan elkaar?

Ja! Zeggen ze in koor: “Kijk maar eens naar buiten, 3 op een rij!”

“Er is trouwens wel één klein verschil te ontdekken,” onthult Lineke. “Mijn XC60 heeft een trekhaak voor de caravan. Hij heeft er helaas nog niet achter gehangen, maar dat gaat deze maand wel gebeuren!”

Inmiddels hebben ze samen al zo’n 40.000 km gereden. Een mooie mijlpaal om de eerste ervaringen te delen!

Tom vertelt: “Hoewel we door corona beperkter zijn, hebben we inderdaad al aardig wat kilometers gereden. We zijn ontzettend blij dat we deze keuze hebben gemaakt. Je krijgt véél meer auto en véél meer comfort waardoor je uitgerust op de bestemming aankomt.”

Lineke: “Ook de vele veiligheidsfunctionaliteiten vind ik super. Zo word ik bijvoorbeeld gecorrigeerd op mijn wegligging. Wat ik verder heel fijn vind aan deze auto is de geheugenstand van de stoel. Wanneer mijn man een keer in de XC60 gereden heeft, druk ik op nummertje 1 en dan gaat de stoel automatisch weer in mijn stand. Superhandig toch?!”

“Maar wat ons het meest bijgebleven is, is de aflevering van de XC60’s,” vertellen Lineke, Tom en Björn. “We hebben een aantal afspraken met Jasper gehad en dan heb je het ook weleens over andere dingen dan alleen de auto of de stenen. Zoals bijvoorbeeld over wijn. Wij zijn namelijk echte wijnliefhebbers. Bij de aflevering kregen we alle drie een fles van onze favoriet. Dat had Jasper namelijk nog onthouden en dat vonden we zó bijzonder. Dan ben je scherp en luister je écht naar de klant. We waren al zeer te spreken over de service van Harrie Arendsen, maar dit was voor ons de kers op de taart!”

Ook interessant voor jou?

Loading …

Wij stellen je graag voor aan Dennis Rondeel, al 15 jaar een vaste klant bij Harrie Arendsen.

‘’Over de reden waarom ik al 15 jaar klant ben bij Harrie Arendsen kan ik kort zijn: Een goede service is voor mij het allerbelangrijkste! Die zit wat mij betreft zowel in de producten als de manier waarop ik behandeld word. Harrie Arendsen levert een goede constante kwaliteit en ik voel me er erg welkom door de klantgerichte benadering.”

Samen met mijn vrouw Baukje ben ik eigenaar van Zaviro Zakelijk Vitaal. Wij helpen ondernemers en organisaties om het beste uit zichzelf te halen. Dat doen we door middel van coaching en advies. Ook als ik als klant bij bedrijven kom, staat mijn professionele radar altijd aan. Je ziet al snel of mensen op de juiste plek zitten, plezier hebben in hun werk of dat ze op de automatische piloot staan. Voor organisaties waar dat niet het geval is, is dat een gemiste kans. Want dan is er weinig ruimte voor groei en innovatie. Bij Harrie Arendsen ervaar ik een positieve energie en sfeer. Het is een plezierig bedrijf dat goed aan de weg timmert. ”

“Great things in business are

never done by one person; 

they’re done by a team of 

people.”

Kun je een voorbeeld geven?

“Wat mij direct opvalt wanneer ik binnenstap bij één van de locaties, is de uniforme feeling. Mensen zitten op de juiste plek en hebben gezamenlijk één doel voor ogen: het bieden van de beste service. Dat zie je én dat voel je!

Zo moest mijn XC60 een tijdje terug voor jaarlijks onderhoud naar de werkplaats. Ik was alleen niet in de gelegenheid om de auto weg te brengen. ‘’Geen probleem,’’ zeiden ze aan de andere kant van de lijn. Mijn auto werd netjes opgehaald. Vervolgens werd ik in de middag telefonisch geïnformeerd over de aan mijn XC60 uitgevoerde werkzaamheden. Niet door een willekeurige medewerker, maar door dé monteur die aan mijn auto had gewerkt. Hoe transparant kun je zijn als bedrijf?! Het zegt ook gelijk iets over dat klantcontact niet alleen voorbehouden is aan bijvoorbeeld sales of planning. ’s Avonds stond mijn auto weer netjes voor de deur. Gewassen en gestreken! Dat is als je aan mij vraagt de definitie van échte service. Verrassend en net dat stapje extra!’’

En je hebt inmiddels ook kennisgemaakt met Pedaleur Bikes by Harrie Arendsen?

“In mijn vrije tijd stap ik graag op de fiets en ben ik voorzitter van en trainer bij wielervereniging RTC De Stofwolk in Eibergen. Fietsen is voor mij échte ontspanning. Op het moment dat Frank Arendsen een meerderheidsbelang in Pedaleur Bikes kocht, heb ik daar al snel een bezoek gepland.

Ook bij Pedaleur Bikes merkte ik direct dat service hoog in het vaandel staat. Je hebt al snel door dat iedereen een passie heeft voor de sport. Het enthousiasme én de expertise van de medewerkers zorgt voor een zekere verbondenheid.‘’

Heb je uiteindelijk dé fiets gevonden die aan al jouw wensen voldoet?

“Ik dácht dat ik de fiets gevonden had die aan al mijn wensen voldeed. Ik had me – net als zoveel mensen tegenwoordig – online goed voorbereid. Mijn oog was gevallen op de Specialized Venge Pro. Na een succesvolle testrit besloot ik al snel om deze fiets aan te schaffen. En dan, na verschillende keren op de fiets te hebben gereden – leer je ‘m pas écht kennen. Mijn gevoel bij de fiets was niet zoals gehoopt. Dat kan natuurlijk gebeuren, want een testrit is ook maar een momentopname. Maar jammer is het wel, het is immers een flinke investering.”

Wat vervelend! Wat heb je toen gedaan?

“Ik besloot om opnieuw contact op te nemen met Rob van Pedaleur Bikes en heb mijn verhaal gedeeld. Door samen in gesprek te gaan en mijn wensen op tafel te leggen, heeft Rob mij uitstekend kunnen adviseren. De bereidheid om in gesprek te gaan liet mij zien dat Pedaleur Bikes er belang aan hecht een product te verkopen dat écht bij de klant past. Super belangrijk!

De fiets die het voor mij geworden is, is de Specialized S-Works Tarmac SL7! De Specialized Venge Pro kon ik – naar ieders tevredenheid – tegen een schappelijke prijs inruilen.”

En tot slot: hoe bevalt ie?

“De fiets bevalt mij super goed! Ik ben in november – met dank aan een aantal prachtige, zonnige herfstdagen – verschillende keren op mijn nieuwe fiets gestapt. En met succes! Rijden op deze fiets is een ultieme beleving van snelheid en comfort inéén!”

“Ik ben blij dat ik voor zowel mijn auto als mijn fiets bij Harrie Arendsen terecht kan. Vanuit professioneel oogpunt, vind ik het fantastisch om te zien dat beide takken eenheid uitstralen in klantbenadering. Dat medewerkers plezier in hun werk hebben én dat in de bedrijfsvoering volop ruimte is voor ontwikkeling en innovatie. Er zijn veel organisaties die daar een voorbeeld aan kunnen nemen.”

Ook interessant voor jou?

Loading …